Steg nummer 2 – Nu kör vi igång !

08 februari 2009 at 3:32 e m (Hur börjar man?, Sopor & Källsortering) (, , , , , )


    Jag konstaterade snabbt att jag med lätthet tillhör kategorin stadsråttan, eftersom jag väldigt ofta har bråttom med att få saker gjorda. Det ska gå fort och lätt och det måste vara roligt annars tröttnar jag.

    Sen kommer jag till steg nummer två, som gäller att välja en sak att fokusera på för att förbättra miljön. Ärligt talat så tog det en liten stund, innan jag fick rätsida på vilken ände som var enklast och mest logisk att börja med. Det som slog mig var att vanligen när ett nytt projekt påbörjas, en ny fas i ens liv, inför nästan allt som t.ex. ett möte, en festtillställning, skolstart, nytt jobb o.s.v. gör vi ofta en förberedelse. Vad är det som är den gemensamma nämnaren?

    Åtminstone i mitt hem så städas det. Det städas och allt det gamla skräpet rensas ur för att få plats med det nya. Så där ja, jag fann svaret! Det jag ska börja undersöka är helt enkelt – källsortering!

    Hm, fast så simpelt var det inte men skam den som ger sig. Jag gör en djupdykning i all information och ser vad jag kan komma upp med.

Kommentera

