Aktion 365 – dag 13

02 maj 2009 at 2:32 e m (AKTION 365, Ekologiskt & Miljövänligt, Global uppvärmning, Tips & Råd, Världsprojekt) (, , , , , , , , , , , , , , , , , , )


Kylt vatten.

Det är samma sak varje gång som jag ska ta mig ett glas vatten. Vattnet är alltid ljummet, aldrig så där underbart iskallt som man gärna vill ha det speciellt när det är varmt ute, utan ljummet. Så står man där och spolar i ett par minuter och slösar med vattnet samtidigt som man bygger upp en frustration över att behöva vänta på att det äntligen ska bli kallt.




Idag blev jag trött på att vänta på att få mitt kalla vatten så jag gjorde en lösning vilket blir dagens aktion.

Aktion 13

Ställ in en tillbringare, föredragsvis en som har lock så slipper men smak av kylskåp, vatten i kylen så har du alltid tillgång till iskallt vatten. Det har fördelar inte enbart för ditt humör utan du sparar både på din egen tid och på miljön. Tänk så många liter vatten om dagen vi sparar på en liten handling, vilket gynnar grundvatten nivån.

Kommentera

