Aktion 365 – dag 19

08 maj 2009 at 12:32 e m (AKTION 365, Global uppvärmning, Tips & Råd, Världsprojekt) (, , , , , , , , , , , , , , , , , )


Dusch och vatten.

 

Hela min uppväxt har jag fått höra orden ” slösa inte på vattnet” när jag duschar. Och jag har väl mer eller mindre fått för mig att jag är en person som slösar på vattnet och alltid förmanat mig själv till att minimera min duschtid. Förutom en dag i veckan när jag tillät mig att lyxa till det, för det är ju så skönt att stå någon minut extra och bara låta vattnet skölja över en.

Detta var tills att jag träffade min sambo. Jag upptäckte då att jag inte alls var någon som slösade på vatten utan tvärtom, i jämförelse så är jag sparsam utav bara katten😉

 

Aktion 19


Om du som min sambo gärna står och duschar i en sisådär 30-40 minuter så blir det här en svår uppgift. Minska din duschtid med 5 minuters tid den här veckan och spara på både vatten och uppvärmningen av vattnet.

Kommentera

