Aktion 365 – dag 39

28 maj 2009 at 1:17 e m (AKTION 365, Ekologiskt & Miljövänligt, Global uppvärmning, Mat, Miljö & Klimat, recept, Rengöring, Tips & Råd, Världsprojekt) (, , , , , , , , , , , , , , , , , )


Ättika tättika…

 

Tuntan luntan, kråkan satt på tallegren, hon sa ett, hon sa tu, ute ska du vara nu. Jag har för mig att det var så här som ramsan gick men helt säker är jag inte. Men det spelar inte så stor roll eftersom det endast är ättika som jag kommer att ta upp idag.

Ättika är ett fantastiskt medel, nästintill ett universalmedel för att vara exakt, och det har många goda användningsområden. Så om du inte redan har en stor flaska av denna utsökta vara i ditt skafferi så kan jag rekommendera att införskaffa detta, visserligen något skarpt doftande elixir, till din rengöringsarsenal. Tro mig, du kommer inte att ångra dig.

Aktion 39

Dags att spara mycket pengar på rengöringsmedel. Istället för att köpa nytt spegelrengöringsmedel, duschkabinsmedel, trädgårdsmöbelrengöringsmedel, insektsmedel mot småflugor, myrr, doftspray mot rök eller att ha på toan, ogräsmedel, antibakteriellt medel, rengöringsmedel till bestick, fönstermedel, kalkborttagningsmedel, kemiska medel till dina snittblommor osv köp 1 flaska ättika.

 

Källor:

Perstorp ättika

Wikipedia

Shenet

Nationalencyklopedien

Kommentera

