Aktion 365 – dag 59. Siden, sammet, trasa, lump…

17 juni 2009 at 12:17 e m (AKTION 365, Global uppvärmning, Miljö & Klimat, Mode, Världsprojekt) (, , , , , , , , , , , , , )


Gammal ramsa talar inte strunt.

 

Stod förundrat och tittade i min garderob igår. Vilken salig röra!  Det var ju inte länge sedan som jag städade den, tyckte jag. Nåja, det ska i alla fall föreställa sommartider nu och då är det ändå dags att rensa ur garderoben och plocka fram de sommarkläder jag beslöt att spara från föregående år. De flesta tjejer håller nog med mig om att rensa ur garderoben är faktiskt lite själsligt jobbigt men samtidigt är det skönt när man fått det gjort.

Sagt och gjort så rensar jag ur vårkläderna och lägger i en stor hög på sängen. Sen gäller det att granska de kläder som jag har kvar. Vilka är favoriterna som jag vill ha kvar och vilka håller modemässigt även i år? Resten åker i en annan hög. Sen delas vårkläderna på sängen upp i en hög med favoriter som jag vill spara vilka åker direkt upp på vinden i en låda till nästa vår. De kläder som jag inte längre ha åker i högen som ska skänkas bort eller säljas.

 

 

 

 

 

Aktion 59


Vad gör man med kläderna som man rensat ur sin garderob? Tja, det finns två saker att göra och idag tar vi upp den ena vilket är att sälja de kläder som är hela, rena och ok till någon annan behövande för ett par tior. Lättförtjänade kronor kan tyckas men lite jobb är det allt. Det enklaste sättet är att lägga ut kläderna i grupper och ta foto som kan användas i annonsen. Sen är det bara att sätta sig och skriva upp vad det är för kläder, tröja, byxa eller kjol, märke, storlek, färg och andra viktigheter som pris och frakt. Lägg ut din annons som samlingsannons på blocket eller varför inte aktionera ut dem på någon aktionssida?

 

Lycka till !

/Fr. A.

Kommentera

