Ekologisk Hudvård! – Den gröna maskens återkomst!

25 april 2010 at 3:17 e m (Global uppvärmning, Hälsa, Hur börjar man?, klimatförändringar, Mode, Shopping, Skönhet, Tips & Råd, Vad kan jag göra för miljön?) (, , , )


Den gröna maskens återkomst!

Inte riktigt, men nu är de Ekologiska hudvårdsprodukterna på framfart!

Äntligen slipper vi alla konstiga tillsatser som döljs bakom diverse konstiga namn. Inte heller behöver vi oroa oss för hur alla dessa mikropartiklar kommer eller inte kommer att påverka oss.

Efter en tankeställare i morse bestämde jag mig för att surfa runt lite efter gröna sköna saker att ersätta kemikalieförrådet som för närvarande fullständigt ockuperar mitt badrumsskåp. Företaget som jag snubblade över heter Ekologiskhudvård.se och de fångade min uppmärksamhet. Enkel och lättförståelig hemsida utan onödiga krussiduller och tjafs, bara konkret info om produkterna. Sånt gillar vi!

När jag stod och tittade i mitt badrumsskåp i morse slog det mig att jisses, med prylar man tror sig behöva. Det har i alla fall jag alltid fått lära mig… Så fel jag lärt mig, för tydligen behöver vi inte rengöringskrämen, tvålen, peelingkrämen, rynkkrämen, fuktighetskrämen, dag- o nattkrämen och en massa annat. Näpp, alla dessa produkter för tusentals kronor går att ersätta med 3 enkla ekologiska produkter.

Ja – du läste rätt 3 produkter. Visst låter det lite för bra för att vara sant – det var det första inprogramerade svar som automatiskt dök upp i min hjärna. Men när jag tänker efter och börjar ifrågasätta det som samhället lärt mig, låter det inte så tokigt längre. För när allt kommer omkring så är det grundläggande kemi som det handlar om. Vilken är den bästa avfettaren? Svar: vatten.

Det är den enkla filosofin som företaget Ekologiskhudvård.se (Skriv å i fältet ej a, annars hamnar du hos fel företag) använder sig av och jag tänker minsann testa produkterna och se om de håller måttet!

Ekologiskhudvård.se :s 3 produkter heter:

Natural Cleanser – En rengöringsolja som tar bort all smuts och orenheter i huden utan att belasta huden. Finns i 3 olika styrkor. Spännande !

Pris : 149:-

Natural Cleansing Cloth En peelingduk som går på djupet ned i porerna och avlägsnar döda hudceller. Duken ska kunna användas under lång tid.

Pris : 49:-

Natural Moisturizer – En återfuktande ansiktskräm som används både som dag- och nattkräm gör huden len, mjuk och återfuktad.

Pris : 149:-

Just nu har Ekologiskhudvård.se en kampanj som ger fri frakt om man beställer alla 3 produkter. Totalt sett blev mitt pris för de tre produkterna endast 347:- vilket bara ligger några kronor högre än min nattkräm brukar kosta. Väl värt att prova enligt min mening. Fröken Arktis återkommer med mer information när produkterna landat i brevlådan, för då ska det testas!

Ha det gott allesammans!

/Fr. A.

1 kommentar

  1. EkoLisa said,

    Det är helt sjukt hur mycket äckligt som vi dagligen lägger i våra kroppar för att vi har lärt oss att vi ”måste”…håller också sakta men säkert på att byta ut mitt förråd av kemikalier i badrumsskåpet:)

Kommentera

